İstinyeli Dergisi - 2

NONA: # st nyel l k D ploması # st nyel ler n NONA Hakkındak Görüşler İst nye Ün vers tes yen l kç eğ t m model ne öneml b r basamak daha ekleyerek, öğ- renc ler n l sans d plomasının yanı sıra akadem k olmayan b r d ploma daha vererek mezun ed yor. NONA (Non-Acedem c Transcr pt) le ders dışı etk nl kler yle de ön plana çıkma fırsatı bulan İst nyel ler, 10 maddel k İst nyel l k man festo- muzun referansı doğrultusunda akadem k ol- mayan b r d ploma daha almaya hak kazanıyor. Ün vers te hayatları boyunca; g r ş mc l k, novas- yon, l derl k, spor faal yetler ve sosyal projelerde oynadıkları rollerle kend ler n gel şt recek olan İs- t nyel ler, sahneye çıkma sırası geld ğ nde kar yer- ler ne b r adım önde başlıyor. Öğrenc ler n akade- m k olmayan etk nl klerle desteklenerek; kend s n keşfetmes n , çok yönlü gel ş m n , çevre ed nme- s n ve yaşama hazırlanmasını sağlamaya dönük olarak tasarlanmış b r s stem olan NONA, ÖMER (İst nye Ün vers tes Öğrenc Merkez ) tarafından yönet l yor. Bu s stem n en ver ml şek lde şlet l- mes amacıyla dar ve akadem k b r mlerle ş b rl ğ yapan ÖMER, dönem başında bel rlenen etk nl kle- r n n hang ler n n hang NONA değer ne karşılık geld ğ n bel rl yor ve lan ed yor. Böylece; öğren- c ler m z gel şt rmek sted ğ alana yöneleb l yor. Öğrenc mezun olab lmek ç n, her akadem k b - r m n müfredatında bulunan İst nyel l k Man fes- tosu dersler n almak ve tamamlamak zorunda. NONA Nasıl İşler? · Öğrenc ler m z n İst nyel l k Man festosu le tanımlanan değerlere ulaşması ç n gerekl olan altyapının ( çer k, etk nl k, çevresel koşullar) hazır- lanması. · Öğrenc ler m ze tar f ed len altyapının uygun mecralardan duyurulması. · Öğrenc ler m z n bu altyapıya yönlend r lmes , teşv k ed lmes , mot ve ed lmes . · Öğrenc katılımının ve kazanımlarının ölçümlen- mes . · Öğrenc n n gel şt rd ğ değerler n belgelenmes . Nur BAHÇEKAPILI (Uluslararası T c. ve İşletmec l k 3. Sınıf) Ders dışı etk nl klerle sosyalleşmem z sağlayan NONA; ta- kım çalışmasına yatkın, kend nden em n, ne sted ğ n b len b reyler olmamızı sağlıyor. Önüme hem kısa sürel hem uzun sürel hedefler koyduğum b r s stem olan NONA le nsan- larla daha y let ş m kurab l yor ve sürekl olarak kend m gel şt r yorum. NONA s stem n n b ze kazandırdığı bu özel- l kler b z d ğer öğrenc lerden ayırıyor ve kar yer hayatım ç n gerekl olan yetenekler kazanmama yardımcı oluyor. Efe ÖZKAN (Eczacılık 3. Sınıf) Akadem k anlamda alınan eğ t m n yanı sıra, sosyal ve kültü- rel anlamda z bırakacak adımların atılmasının öncüsü olan NONA, kar yer yolunda b zlere büyük katkı sağlayacak. Bu s stem dah l nde aldığımız belgeyle mezun olduğumuzda el - m zde b r mezun yet belges daha bulunmuş oluyor. NONA’nın ş hayatına lk adımımızı atarken rak pler m ze nazaran 1 adım önde başlamamıza büyük katkısı olacağına nanıyorum. 72 ISU_Dergi_2019_5_BASKI.indd 72 11.07.2019 09:54:40

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5